اگر برنده نشدیم چه؟ سوال مهم در مورد انسداد خودرو!

به گزارش مستقل آنلاین؛ شرط داشتن وام خودرو قبل از ثبت طرح های فروش خودروسازان در حالی ثابت و اجرا می شود که بسیاری از این محدودیت جدید گلایه دارند اما برخی آن را راه حلی برای هموارتر شدن مسیر برای نامزدهای واقعی می دانند.

به گزارش ایسنا، اعمال شرط بلوکه شدن وجوه خودرو در طرح های فروش خودروسازان به عنوان پیش نیاز ثبت نام علیرغم اینکه قرار بود مطالبات واقعی تر و حذف دلالان حذف شود، اما به نظر می رسد هیچ برای حذف نه تنها بازرگانان، بلکه همان نامزدهایی که کاربران واقعی هستند، این نیز به یک چالش جدید تبدیل شده است.

آنچه در این تصمیم مورد توجه قرار نگرفته این است که بسیاری از ثبت نام کنندگان که مصرف کننده واقعی بوده و نتوانسته اند از بازار آزاد خرید کنند و بارها شانس خود را برای برنده شدن در این قرعه کشی امتحان کرده اند، در صورت فروش خود، تمایل به دریافت کالا دارند ( مانند طلا یا سکه و غیره) اما با اعمال این محدودیت اگر کالاهای خود را بفروشند و حساب پرداخت خودرو خود را شارژ کنند اما برنده نشوند دیگر نمی توانند کالای قبلی خود را بخرند!

از سوی دیگر، احتمالاً همان دلالان سرمایه‌داری که کارت‌های اجاره ملی را خریداری کرده‌اند، پول خودرو را به حساب رانت‌کننده واریز می‌کنند تا او ثبت نام کند. با این تصمیم، دلالان و سرمایه‌دارانی که حسابشان همیشه پر از پول است، می‌توانند با خیال راحت به مشارکت در طرح‌ها ادامه دهند، اما کاربران واقعی خودرو بیشتر از این مزایا حذف می‌شوند و همچنان در سرمایه‌دار دلال دیده می‌شوند و قرعه‌کشی‌های قرعه‌کشی ملی باقی خواهند ماند. یک قرعه کشی ملی

  آیا کارگران مشمول مالیات بر درآمد هستند؟

این الزام ثبت نام مورد اعتراض بسیاری از خریداران خودرو قرار گرفت. یکی از شنوندگان ایسنا در این زمینه احساس می‌کند که خودروسازان مردم را مسخره کرده‌اند زیرا اگر این پول را داشتیم یک خودروی مدل پایین‌تر را در بازار آزاد می‌خریدیم تا در صف این دو منتظر نباشیم. برای مدت طولانی به نام خودروسازان. بیا بکشیم هر کاری که می کنند فقط به نفع سرمایه داران است».

یکی دیگر از مخاطبین ایسنا به صراحت اعلام کرد: من به عنوان یک خریدار و کاربر واقعی خودرو از این طرح ها گلایه و شکایت دارم. کجای دنیا و کدام خودروساز این همه شرایط را برای خرید خودرویی اعمال می کند که ما باید دوم باشیم؟ حالا که شرط جدید هم اضافه شده که نباید انجام بشه من شخصا برای حفظ ارزش سرمایهم طلا خریدم اگر بفروشم و حسابم شارژ کنم و ماشین به نام من نباشد کی میخواهد ضررهایم را پرداخت کنم؟ بسیاری از افراد همین وضعیت را دارند. دارند و می خواهند در صورت برنده شدن، مبلغ ماشین را با فروش طلا، دلار، یورو و… تامین کنند».

یکی دیگر از معترضان گفت: من مقداری پول در حساب خود دارم، در طرح ثبت نام کردم و تا زمانی که برنده شدم، قصد داشتم خودروی مدل پایین خود را بفروشم، اما اکنون که این شرط تعیین شده است اگر خودروی خود را بفروشیم و برنده نشویم. ما باید پس انداز کنیم که همان ماشین قبلی را بخریم یا نه!

یکی از مشتریان همچنین تاکید کرد: مردم ایران خودرو و سایپا را تحریم کنند و در هیچ طرحی شرکت نکنند و اصلا خودرو نخرند.

  کمبود ویتامین که باعث درد در بدن می شود

یکی دیگر از مخاطبان معتقد است که «واقعاً درست است که این کار باعث می شود دلالان بیشتری درآمد کسب کنند، نه مردم عادی. مردم باید تمام سرمایه خود را در بانک بگذارند، چه درآمد داشته باشند یا نه. اگر آنها برنده نشدند چه؟ بدترین کاری که میشه کرد آن را به دلال داد تا بیشتر بسازد، شرطش همین بود.»

یکی دیگر از حضار پیشنهاد کرد: چرا به کسانی که تا به حال خودرویی به نام خود نداشته اند خودرو نمی دهند و با نظرسنجی می توان آن افراد را ردیابی کرد؟

اما برعکس، عده ای نیز با این شرط موافق هستند، زیرا دست دلالان را کوتاه می کند و مسیر کاربران واقعی را هموارتر می کند.

یکی از این افراد می‌گوید: بالاخره در عصر دلالان سرمایه‌داری، این محدودیت شاید راه‌حل کاملی نباشد، اما شاید بتواند اندکی از قدرت دلالان سفته‌باز بگیرد. اگر چه مهم ترین سلاحی که می تواند جلوی دلال را بگیرد ایجاد شفافیت اقتصادی و یک سیستم است که باید مالیاتی دقیق و کارآمد مانند مالیات بر عایدی سرمایه باشد.

یا مخاطب دیگری معتقد است که «هیچ کارگزاری پولی را به حساب شخصی دیگری واریز نخواهد کرد. این مشکل در طرح های خرید خودرو به خودی خود یک داستان است، اما مسدود شدن وجوه خودرو در حال حاضر نکته مثبتی است. هر جا سودی باشد، دلال اگر نتواند سرمایه خود را در جای درست و مطمئن سرمایه گذاری کند، مطمئناً وارد نمی شود.

تحلیل نظر مخاطبان این خبرگزاری نشان می دهد که مخالفان این محدودیت بیشتر از حامیان آن هستند. از این رو باید منتظر ماند تا ببینیم پس از یکی دو بار اجرای این طرح چه تعداد درخواست ثبت می شود.

  برنامه ریزی برای تحویل خودرو در بورس

یکی از کارشناسان بازار و صنعت خودرو نیز معتقد است که وقتی مشکل اشتباه باشد راه حل ها نیز اشتباه خواهد بود و اشتباهات مدام زیاد می شود، مشکل این است که می خواهیم با اجاره دادن به مردم مشکلات مردم را حل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید