اهمیت گوگرد در بدن و عوارض کمبود آن

562843 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، گوگرد سومین ماده معدنی مهم بدن است و از نظر کلسیم و فسفر در رتبه های اول و دوم قرار دارد. گوگرد در قسمت‌های مختلف بدن از جمله ماهیچه‌ها، پوست، استخوان‌ها و حتی مو مانند سایر اعضای بدن یافت می‌شود و همچنین می‌تواند خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و شکل و اندام مناسبی بدهد و کمبود گوگرد در بدن به بافت‌ها آسیب می‌زند. .

بیشتر بخوانید:

برخی از فواید مهم گوگرد برای سلامتی

گوگرد نقش مهمی در بدن دارد و برای ترکیبات پروتئینی بسیار مهم است. گوگرد دارای خواص آنتی اکسیدانی است و از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کند. از آنجایی که استفاده از گوگرد در غذا مهم است، می توان از مکمل های گوگرد نیز استفاده کرد.

شوره سر را از بین ببرید

سازمان بهداشت جهانی تایید کرده است که گوگرد می تواند در از بین بردن شوره سر مفید باشد، زیرا اغلب با اسید سالیسیلیک مرتبط است. مطالعات نشان می دهد که شامپوهایی که حاوی گوگرد و اسید سالیسیلیک هستند کمتر باعث ایجاد شوره سر می شوند.

پوکی استخوان

از مکمل های گوگرد برای درمان پوکی استخوان استفاده می شود که بیشتر در زانو و غضروف دیده می شود.

آلرژی

مکمل های گوگرد به کاهش مشکلات آلرژی کمک می کند. مطالعات و تحقیقات نشان داده است که مصرف مکمل های گوگرد به مدت 30 روز علائم آلرژیک مرتبط با آلرژی را از بین می برد که نسبت به سایر گروه های دارونما موثرتر است.

گل رز

گوگرد می تواند درمان خوبی برای روزاسه باشد. لوسیون ها و پاک کننده های حاوی گوگرد می توانند مزایای درمانی گل رز را افزایش دهند.

  چه کسی بدترین ویروس کرونا در آفریقا را گرفت؟

عوارض جانبی افزودنی های گوگرد

هنوز مطالعات دقیقی انجام نشده است، اما برخی از افراد گزارش می دهند که مکمل های گوگرد باعث ایجاد عوارض جانبی مانند سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و اسهال شده است. مصرف گوگرد و خوردن همراه با مکمل ها کاملا بی خطر است. البته اگر غلظت این افزودنی ها از 10 درصد بیشتر نباشد. همچنین باید مراقب باشید که خود درمانی نکنید و قبل از استفاده از هر مکملی از جمله گوگرد با پزشک متخصص خود مشورت کنید. پس حتما با پزشک خود در مورد سابقه مصرف داروهایتان صحبت کنید و او را در جریان بگذارید.

عواقب جدی کمبود گوگرد در بدن

کمبود گوگرد در بدن عاملی برای ایجاد شرایط مختلف از جمله; چین و چروک، زخم، پوست آسیب دیده، نارسایی ریه، تحریک مفاصل و ماهیچه ها، دیابت، میگرن، واکنش های آلرژیک، عفونت ها، کلسترول بالا، آکنه، آرتروز، شکنندگی ناخن ها و مو، افسردگی، از دست دادن حافظه، مشکلات گوارشی، قرمزی و خیلی دیر خواهد شد. برای التیام زخم کمبود گوگرد همچنین عاملی برای چاقی، بیماری قلبی، بیماری آلزایمر و خستگی مزمن و همچنین درد، التهاب و اختلالات اسکلتی است. کمبود گوگرد در بدن می تواند منجر به مقاومت به انسولین شود. البته اینها تنها عوارض جانبی کمبود گوگرد نیست.

سایر اثرات کمبود گوگرد بر بدن عبارتند از:

جلوگیری از عملکرد طبیعی سلولی

بسیاری از افراد، به ویژه افراد مسن، نمی توانند گوگرد کافی را از رژیم غذایی خود دریافت کنند. بدون گوگرد کافی، بدن نمی تواند سموم را از کبد دفع و دفع کند. بدون گوگرد کافی، سلول ها نمی توانند به درستی عمل کنند زیرا اندام و ساختار سلولی توسط گوگرد تقویت می شوند. کمبود گوگرد همچنین از تامین اکسیژن جلوگیری می کند و باعث آسیب به مغز و سلول ها می شود.

  واکنش اقتصادی معاون رئیس جمهور به نوسانات قیمت ارز

راه های تقویت و افزایش سطح گوگرد در بدن بدون دارو

نوع رژیم غذایی که استفاده می کنید برای جذب و افزایش گوگرد بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر رژیم غذایی کم چرب داشته باشید، گوگرد موجود در کلسترول، که گوگرد حیاتی در بدن است، توسط کبد به دستگاه گوارش می رسد و عوامل بیماری زا تولید می کند. خوردن یک رژیم کم کربوهیدرات با پروتئین کافی گزینه بهتری نسبت به قبل است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث افزایش سطح گوگرد می شود زیرا پوست ویتامین D3 را از نور خورشید دریافت می کند.

البته نکته اینجاست که گوگرد به تنهایی در بدن هیچ کاری نمی تواند انجام دهد. گوگرد بخشی از پروتئین بدن است، اما اگر بخواهیم کمی دقیق تر باشیم، باید از مواد مغذی دیگری استفاده کنیم.

آیا گوگرد برای سم زدایی مهم است؟

1 گوگرد فعالیت های مهم آنزیمی را در بدن تنظیم می کند و در نتیجه به یک جزء حیاتی در بدن تبدیل شده است که می تواند عملکردهای بیولوژیکی و متابولیکی از جمله پاکسازی سموم از بدن را به خوبی انجام دهد.

2. گوگرد همچنین در تولید انرژی نقش دارد و عملکرد انسولین را تنظیم می کند که هر دو در سم زدایی بدن موثر هستند.

3. گوگرد در غشای سلولی وجود دارد که مواد مغذی وارد شده به سلول ها را کنترل می کند و سموم را از آنها خارج می کند.

4. گوگرد در حذف مواد شیمیایی موجود در محیط نیز موثر است زیرا به آنها می چسبد. این مواد شیمیایی شامل باریم، جیوه و آلومینیوم است.

  صفحه مورد نظر شما یافت نشد.

5. گوگرد کبد را نیز پاکسازی می کند که یک راه کلیدی و مهم برای پاکسازی سایر اندام ها است.

6. گوگرد ماده ای است که گلوتاتیون تولید می کند که یک آنتی اکسیدان قوی است. این آنتی اکسیدان فعالیت سایر آنتی اکسیدان ها را نیز بهینه می کند و در واقع نگهبان آنهاست.

چگونه از رژیم غذایی خود گوگرد دریافت کنیم؟

بدن انسان ذخیره گوگرد محدودی دارد. هر ماده اضافی باقی مانده در بدن نیز از طریق ادرار دفع می شود. رایج ترین منابع غذایی گوگرد شامل غذاهای غنی از پروتئین است که حاوی اسیدهای آمینه متیونین و سیتین هستند.

متیونین یک اسید آمینه ضروری است که بدن قادر به تولید آن نیست. بدن قادر به تولید سیستئین است، اما برای این کار به گوگرد کافی نیز نیاز دارد.

گوگرد به بدن کمک می کند تا آنتی اکسیدان های مهمی به نام گلوتاتیون تولید کند که از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کند. گوگرد همچنین به تولید بافت همبند که از مفاصل مراقبت می کند کمک می کند. بدن بدون گوگرد کافی می تواند درد مفاصل را تجربه کند. گوگرد در مکمل های مختلف مانند کندرویتین سولفات و گلوکزامین سولفات یافت می شود. برخی از منابع گوگرد را می توان در پنیر، تخم مرغ، ماهی، گندم، مارچوبه، پیاز، سیر، گوشت قرمز و حبوبات یافت.

غذاهای زیر نیز حاوی گوگرد هستند:

کاکائو
تمشک
زردآلو
موز
گریپ فروت
شکل
آجیل و خشکبار
سنگین
اگر به اندازه کافی پروتئین، میوه و سبزیجات مصرف کنید، دیگر نیازی به مصرف مکمل گوگرد نخواهید داشت، اما اگر رژیم غذایی شما بد باشد، در نتیجه کمبود گوگرد خواهید داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید