انواع فست فودها را بررسی کنید و کم ضررترین و بهترین آنها را شناسایی کنید

533193 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در زندگی امروزی فست فودها به رژیم غذایی ما اضافه شده اند و حذف آنها غیر ممکن است. با توجه به مضرات مصرف فست فود، بهتر است در زمان مصرف، مطمئن ترین نوع غذا را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

علائم کمبود مس در بدن چیست؟

مصرف فست فود به دلیل نداشتن ارزش غذایی بسیار مضر است، اما گاهی اوقات مجبوریم برخلاف میل خود از این غذاها استفاده کنیم، در شرایط شما در این شرایط کدام نوع فست فود می تواند سالمتر از بقیه باشد؟ با توجه به اینکه منوی فست فود جذاب و رنگارنگ است و طیف وسیعی از غذاها را در بر می گیرد، گاهی اوقات انتخاب غذای مناسب را اشتباه می گیریم اما در بین فست فودها نوع سالم آن وجود دارد.

پیتزای پپرونی

سوسیس یکی از مواد اصلی پیتزا پپرونی است. مصرف این پیتزا به دلیل داشتن چربی، نمک و مواد نگهدارنده به هیچ وجه توصیه نمی شود.

پیتزا با مرغ و قارچ – پیتزا با قارچ و گوشت

بعد از پیتزا سبزیجات، پیتزا با مرغ و قارچ – پیتزا با قارچ و گوشت بهترین نوع پیتزا است، زیرا در رژیم غذایی سالم مصرف گوشت وجود دارد و می توان با مصرف این نوع پیتزا، گوشت مورد نیاز روزانه را تامین کرد، اما افرادی که گوشت قرمز حساس است این نوع پیتزا را نباید بخورید.

ساندویچ برگر

مصرف همبرگرهای با کیفیت به دلیل نداشتن مواد نگهدارنده همیشه بهتر از سوسیس و کالباس است.

چیزبرگر

چیزبرگر دارای چهار گروه غذایی پروتئین، لبنیات، غلات و سبزیجات است و اگر چاق و اضافه وزن ندارید، نسبت به همبرگرهای معمولی غذای مغذی تری برای جوانان است، زیرا چیزبرگر برای افرادی که لبنیات کمتری مصرف می کنند، کلسیم دارد. به آرامی

  مکان های جدید برای ساخت قبرستان تهرانی کجاست؟

چیپس پیتزا و پنیر

بدترین نوع پیتزا به خاطر چیپس است این نوع پیتزا پرچرب و چیپس ترانس است و سرخ کردن سیب زمینی ترکیبات مضری ایجاد می کند. خود چیپس ناسالم است و ترکیب آن با پنیر آن را ناسالم می کند و تفاله آن مضر است.

پیتزای خاص

پیتزا مخصوص پیتزایی است که حجم و کالری زیادی دارد (تقریباً 1200 کالری) و مصرف آن باعث چاقی و اضافه شدن چربی دور شکم می شود. سوسیس، فلفل سبز، گوشت قرمز و سبزیجات مواد تشکیل دهنده این پیتزاها هستند که سوسیس و کالباس مورد تایید متخصصان تغذیه نیستند.

ساندویچ هات داگ

سوسیس هات داگ گزینه بهتری نسبت به ساندویچ سوسیس سرخ شده در روغن است زیرا کبابی یا سرخ شده نیست.

برگر دوبل

مقدار گوشت استفاده شده در دوبرگر تقریباً 180 گرم است در حالی که میزان مصرف استاندارد روزانه گوشت بین 80 تا 100 گرم است. وجود این گوشت اضافی در دوبرگر باعث تجمع آن در بدن پس از مصرف می شود و باعث چاقی و مشکلات دیگر می شود، پس بهتر است از مصرف زیاد گوشت خودداری کنید.

برگر با قارچ

مصرف قارچ بسیار خوشایند بوده و بهترین انتخاب برای افراد گرسنه است. برخی قارچ را جایگزین گوشت می دانند اما قارچ هرگز جای گوشت را نمی گیرد و این فقط یک شعار است.

پیتزا سبزیجات

اگر به دنبال یک فست فود سالم هستید، بی نظیرترین نوع پیتزا پیتزای سبزیجات است که شاید بهترین انتخاب برای شما باشد.

ساندویچ ژامبون

همین مشکلات سوسیس و کالباس به سوسیس تبدیل می شود زیرا حاوی مواد نگهدارنده و چربی زیادی نیز هستند. ساندویچ ها دو مشکل دیگر هم دارند مانند ترشی زیاد و خوردن نان سفید. مصرف زیاد ترشیجات باعث افزایش فشار خون، سرطان و مشکلات دیگر می شود و مصرف نان سفید توصیه نمی شود. پس بهتر است در ساندویچ ترشی جانشین گوجه فرنگی، کلم، کاهو و سایر سبزیجات شود.

  مهمترین علائم پیری در بدن چیست؟

مرغ سوخاری و سرخ شده

مرغ سوخاری اگر با حداقل روغن و در روغن مناسب سرخ شود، غذای سالم و مقوی است. اما متأسفانه در برخی موارد این جوجه ها را با روغن سیاه سرخ می کنند که باعث ایجاد دود یا بو می شود.

سیب زمینی سرخ کرده

مصرف سیب زمینی سرخ کرده سرطان زا و برای کبد مضر است، زیرا سرخ کردن سیب زمینی علاوه بر اسیدهای چرب ترانس باعث تولید دو ماده خطرناک آکریل آمید و پراکسید در سیب زمینی می شود.

زیتون

زیتون یکی از بهترین میوه هاست که خواص زیادی دارد و روغن آن بسیار مفید است. زیتون یکی از مواد غذایی اصلی در رژیم غذایی مدیترانه ای است که ایتالیایی ها برای افزایش طول عمر مردم این کشور مصرف می کنند. اگر زیتون شور نباشد حاوی اسید اولئیک است که یکی از بهترین غذاهاست.

قارچ سوخاری – میگو برشته شده

یکی از مشکلات آرد سوخاری سرخ شدن قوی آنها و استفاده از آرد زیاد در آن است. میگوهای سرخ شده به دلیل گرمای غیرمستقیم به دلیل روکش دار بودن خواص بیشتری نسبت به میگوهای معمولی دارند.

خمیر، نوشابه، آب میوه و وسوسه

دلستر سرشار از ویتامین های گروه B و به دنبال آن دوغ کم نمک است. دلیل اینکه دلستر بهتر از دوغ است، نمک بالای دوغ است. با اضافه شدن این دو آب میوه، مصرف نوشابه به دلیل مضرات فراوان به هیچ وجه توصیه نمی شود.

ژامبون کباب

ژامبون تنوری مضرتر از ژامبون معمولی است زیرا تنوری باعث ایجاد ترکیبات حلقوی سرطان زا در ژامبون می شود.

  مخالفت روسیه با افزایش شدید تولید نفت جهان

ساندویچ سوسیس

مصرف سوسیس و کالباس به دلیل نمک، چربی و مواد نگهدارنده برای سلامتی انسان بسیار مضر است. مواد نگهدارنده در بدن نیتروزامین تولید می کنند که سرطان زا هستند. استفاده زیاد از این مواد در دراز مدت و تجمع آنها در بدن باعث ایجاد سرطان می شود.

ساندویچ کباب ترکی

ساندویچ کباب ترکی هنگام سرو سس مایونز و ترشی اضافه نمی کند، سالم ترین ساندویچ ها هستند. کباب مرغ ترکی بسیار بهتر از کباب گوشت ترکی است.

ساندویچ رست بیف

ساندویچ رست بیف یکی از ساندویچ های خوب است و تنها مشکل آن استفاده از روغن سرخ کردنی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید