انصراف از پژوهش به دلیل بوروکراسی پیچیده اداری در دانشگاه

551266 خبر ناگهانی

به گزارش دانشگاه اسکانیا، آموزش با چالش های زیادی همراه است. آموزش مستقیم و مجازی، روند فعالیت های آزمایشگاهی، تحقیقاتی و … علیرغم توجه مسئولین، نیازمند اقدامات و راهکارهای به روز برای رفع خلأهای آموزشی احتمالی است.

سید محمد معین محسنی دانشجوی ورودی مهر 97 دانشکده علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و دبیر کمیته تحقیقات دانشکده می باشد. وی نویسنده 6 مقاله توسط ISA، یک مقاله در Scopus و نویسنده برجسته یک پروژه تحقیقاتی در بیست و سومین سمینار داروسازی کشور است.

ایجاد فاصله از پیامدهای اجتناب ناپذیر یادگیری مجازی

وی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص کیفیت یادگیری مجازی و مستقیم گفت: شیوع بیماری همه گیر کرون و غیبت، شکاف عمیقی بین دانشجویان و اساتید ایجاد کرده است. در عین حال در مدرسه ما آموزش مجازی با برنامه ریزی منظم و با کیفیت انجام می شود. ایجاد فاصله از پیامدهای اجتناب ناپذیر آموزش مجازی و کاهش ارتباطات دو سویه را می توان به وضوح در سطح کیفی سواد دانش آموزان، سطح کیفی و میزان پژوهش در سال های اخیر مشاهده کرد.

این دانشجوی پژوهشی در ادامه با حمایت از تحقیقات ارائه شده توسط نخبگان جوان گفت: بر اساس تجربیات شخصی و شنیده های دانشجویان در کمیته تحقیقات، حمایت کارکنان پروژه های پژوهشی مناسب بود و بسیاری از پروژه ها مورد حمایت و پیگیری قرار گرفتند.

وضعیت آزمایشگاه ها خیلی خوب نیست

وی در ادامه به توسعه اقداماتی در حوزه پژوهشی پرداخت و خاطرنشان کرد: از مسئولان مربوطه درخواست می شود تا فرآیند پیچیده و بروکراسی اداری بیهوده را نسبت به پژوهش حذف کنند چرا که بسیاری از دانشجویان بوروکراسی اداری از شروع پژوهش خودداری می کنند.

  وزیر صمت باید جلوی واردات بی رویه را بگیرد

محقق نمونه درباره وضعیت آزمایشگاه ها ادامه داد: شرایط آزمایشگاه ها در شرایط مطلوب نیست و امکانات قابل قبول و مناسبی در دانشگاه فراهم شده است. اما استاندارد نبودن آزمایشگاه ها امکان ایجاد پروژه های استاندارد را در دانشگاه ها غیرممکن کرده است و بسیاری از پژوهشگران دانشجو به آزمایشگاه های خصوصی روی می آورند. در این شرایط از مسئولان دعوت می شود تا اقدامات مناسبی را برای تنظیم وضعیت آزمایشگاه انجام دهند.

به گفته دانشجوی برتر، به دلیل نامناسب بودن دانشکده، دانشجویان ماه هاست که برای شروع پروژه با مدرس در نوبت هستند. در دانشگاه دولتی دانشکده های پژوهشی وجود دارد اما در دانشگاه آزاد اسلامی این نوع دانشکده تعریف نشده است و این امر منجر به اختلال در روند پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی می شود و از امکانات موجود در دانشگاه آزاد اسلامی نمی توان به درستی استفاده کرد.

معین محسنی با بیان اینکه جذب نیرو در دانشکده های پژوهشی می تواند به ارتقای کیفیت پژوهش کمک کند، گفت: برای افزایش علاقه دانشجویان به پژوهش، برگزاری سمینارهای عملی و مهارت محور باید در اولویت قرار گیرد. همچنین در کشور ما نیز دانشجویان با پژوهش های کاربردی به نوعی گره پرونده ها را در کشور باز کرده اند و باید تلاش کنیم این گروه را معرفی و الگو برداری کنیم تا سایر دانشجویان نیز با الگوبرداری از دانشجویان در مسیر پژوهش گام بردارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید