انجام این اشتباهات در تمرینات هوازی ممنوع است!

571239 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وقتی صحبت از چربی سوزی به میان می آید، خیلی ها فکر می کنند هر چه بیشتر ورزش های هوازی انجام دهند، بهتر است; اما این همیشه صدق نمیکند. اگر می خواهید چربی های خود را آب کنید، پس باید ورزش های هوازی انجام دهید. اما اشتباهاتی وجود دارد که می تواند در نتایج این تمرینات اختلال ایجاد کند. در واقع این اشتباهات روند چربی سوزی را کند می کنند.

بیشتر بخوانید:

ورزش هوازی متناوب انجام نمی دهید

ورزش هوازی متناوب یک راه بسیار خوب برای افزایش چربی سوزی است. جایگزینی بین تمرینات با شدت بالا و کم در یک جلسه تمرین باعث می شود کالری بیشتری بسوزانید و چربی را بهتر هدف قرار دهید. ورزش هوازی متناوب همچنین به طور موقت سرعت متابولیسم بدن را افزایش می دهد، بنابراین حتی پس از پایان تمرین، به سوزاندن کالری ادامه می دهید که به آن سوزاندن پس از ورزش می گویند.
کالری سوزی بعد از تمرین به این معنی است که حتی پس از پایان تمرین، بدن شما کالری بیشتری می سوزاند زیرا انرژی بیشتری برای بازگشت به حالت قبل از تمرین مصرف می کند و باعث می شود تعداد کالری سوزانده شده در ساعات بعد از تمرین و حتی بیشتر از روزهای شما افزایش یابد. بیشتر خواهد سوخت مقدار این کالری سوزی معمولاً حدود 10 درصد کالری است که در حین ورزش و تمرین می سوزانید.
ورزش هوازی متناوب چقدر موثر است؟ یک مطالعه نشان داد که تمرینات تناوبی با شدت بالا تقریباً 29 درصد بیشتر از تمرینات تناوبی با شدت متوسط ​​منجر به چربی سوزی می شود.

مطالعات نشان می دهد که انجام تمرینات کاردیو قبل از تمرین قدرتی به دلیل تداخلی که ایجاد می کند از عضله سازی ایده آل جلوگیری می کند. عضلاتی که از تمرینات هوازی خسته و فرسوده شده اند نمی توانند به خوبی به تمرینات قدرتی پاسخ دهند و بازده قدرتی آنها کاهش می یابد.

  با این راه حل جوان بمانید!

در ورزش هوازی زیاده روی می کنید

وقتی صحبت از چربی سوزی به میان می آید، بسیاری از مردم فکر می کنند که هر چه تمرینات هوازی بیشتر باشد، بهتر است. اما این همیشه صدق نمیکند. در واقع، انجام بیش از حد ورزش های هوازی می تواند مانع از چربی سوزی شود. چرا الان وقتی تمرینات هوازی زیادی انجام می دهید، بدن شما به حالت بقا می رود و به جای سوزاندن چربی شروع به ذخیره سازی می کند. غدد آدرنال شما کورتیزول بیشتری تولید می‌کنند که باعث توزیع غیرطبیعی چربی (در قسمت میانی) و افزایش اشتها می‌شود. دلیل آن این است که بدن شما فکر می کند در موقعیتی هستید که برای زنده ماندن نیاز به ذخیره انرژی دارید.
ورزش هوازی ماهیتی شدید دارد و می تواند فشار زیادی را به مفاصل شما وارد کند، به خصوص اگر همیشه یک نوع ورزش را انجام دهید. اگر در حال حاضر مشکلات مفصلی دارید، باید ورزش های هوازی را محدود کنید و روی فعالیت های کم شدت تمرکز کنید یا نوع ورزش هوازی را تغییر دهید.
البته لازم نیست تمرینات هوازی را به طور کامل کنار بگذارید، اما کافی است مطمئن شوید که تمرینات قدرتی و سایر فعالیت های شما با تمرینات هوازی شما متعادل است و فشار زیادی به مفاصل خود وارد نمی کنید. به این ترتیب، می توانید بدون اینکه مفاصل خود را در معرض خطر قرار دهید، سالم و تناسب اندام بمانید.

قبل از تمرینات قدرتی تمرینات هوازی انجام می دهید

اگر در تلاش برای کاهش چربی هستید، ممکن است فکر کنید که انجام تمرینات هوازی قبل از تمرینات قدرتی ایده خوبی است. اما تحقیقات نشان می دهد که این روش می تواند چربی سوزی را محدود کند. وقتی قبل از تمرینات قدرتی کاردیو انجام می دهید، بدنتان گلیکوژن را سریعتر می سوزاند. یعنی برای تمرینات قدرتی ذخایر گلیکوژن کمتری در عضلات خود خواهید داشت و انرژی شما کاهش می یابد و نمی توانید با شدت لازم تمرین کنید. تمرینات قدرتی اگرچه کالری کمتری می سوزاند اما برای بهبود ترکیب بدن بسیار مهم است.
مطالعات نشان می دهد که انجام تمرینات کاردیو قبل از تمرین قدرتی به دلیل تداخلی که ایجاد می کند از عضله سازی ایده آل جلوگیری می کند. عضلاتی که از تمرینات هوازی خسته و فرسوده شده اند نمی توانند به خوبی به تمرینات قدرتی پاسخ دهند و قدرت آنها کاهش می یابد.

  چرا زندان دولتی مسئول هزینه ها نیست؟

شما برنامه تمرینات هوازی خود را تغییر نمی دهید

اگر هدف شما چربی سوزی است، ممکن است باور داشته باشید که اگر هر روز تمرینات هوازی مداوم انجام دهید، بهترین روش را انتخاب کرده اید. با این حال، ممکن است فکر کنید که تداوم و تکرار کارساز است. اما واقعیت این است که ایجاد تنوع در برنامه های هوازی می تواند منجر به چربی سوزی بیشتر شود. چرا؟ وقتی یک تمرین را بارها و بارها تکرار می کنید، بدن شما با آن سازگار می شود و دیگر آنطور که باید کارآمد نخواهد بود. اما وقتی ورزش را با هم ترکیب می کنید، بدن شما مجبور می شود سخت تر کار کند، به این معنی که کالری بیشتری می سوزانید و چربی بیشتری می سوزانید.

بنابراین اگر در تمرینات هوازی یکنواخت شوید به نتیجه دلخواه نخواهید رسید. می توانید برخی از تمرینات با شدت متوسط ​​را با تمرینات تناوبی با شدت بالا جایگزین کنید. سپس متعجب خواهید شد که نتیجه چربی سوزی چقدر بهتر خواهد بود.

شما پیشرفت خود را پیگیری نمی کنید

اگر هدف شما سوزاندن چربی است، پس باید پیشرفت خود را دنبال کنید. بدون ردیابی، به راحتی می توان فریب خورد و فکر کرد که کارتان خوب است. این کار روند چربی سوزی را کند می کند و حتی باعث افزایش وزن شما می شود. حال چگونه می توانید روند کاهش وزن و چربی سوزی خود را پیگیری کنید؟ ما چندین راه را پیشنهاد می کنیم:
. یک دفتر خاطرات داشته باشید تا هر چیزی را که می خورید ثبت کنید. این به شما کمک می کند تا ببینید چه مقدار کالری مصرف می کنید و آیا رژیم غذایی شما مغذی است یا خیر.
. تمرینات خود را دنبال کنید و هر کاری را که انجام می دهید، مدت زمانی که تمرین کرده اید، احساسی که بعد از آن داشتید و…
. درصد چربی بدن خود را اندازه گیری کنید. این یک راه خوب برای دیدن میزان چربی سوزی به جای حدس زدن است.
. از خود در مراحل مختلف پیشرفت ورزشی خود عکس بگیرید. به عنوان مثال، این کار را هر دو هفته یکبار انجام دهید و همیشه لباسی بپوشید که بدن شما را به خوبی نشان دهد. به این ترتیب می توانید تغییرات بدن خود را در طول زمان مشاهده کنید.

  داستان سیلی معلم در مدرسه

منبع: تبیان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید