آموزش مجازی چالشی برای معلمان عربستانی / معلمان بی تجربه در آموزش مجازی قبل از همه گیری است

555132 خبر ناگهانی

همه گیری کووید 19 تغییر بزرگی در جهان ایجاد کرده است. از جمله این موارد می توان به تعطیلی کلاس های درس در مدارس و دانشگاه ها و ادامه آموزش مجازی و آنلاین اشاره کرد. بیشتر معلمان در جهان قبلاً هیچ تجربه ای در آموزش الکترونیکی ندارند. به همین دلیل، یادگیری آنلاین چالشی برای اساتید دانشگاه بوده است.

محققان سعودی با انجام تحقیقات و بررسی دیدگاه معلمان در مورد آموزش الکترونیکی، مزایا و معایب این نوع آموزش را در عربستان سعودی بررسی کرده اند.

مدیران آموزش و پرورش عربستان بر این باورند که اگرچه آموزش مجازی می تواند سیستم آموزشی را در شرایط بحرانی مانند همه گیری نجات دهد. اما این تنها یک راه حل موقت است. ترجیح این مدیران این است که پس از عادی شدن وضعیت، آموزش حضوری را از سر بگیرند.

نتایج این مطالعه در عربستان سعودی نشان می دهد که آموزش الکترونیکی همیشه با چالش های فنی مواجه است که برای دانش آموزان متولد شده در فضای دیجیتال مشکلی نیست. اما اعضای هیئت علمی تنها با راهنمایی کادر فنی و آموزش های تکمیلی می توانند با این چالش ها مقابله کنند.

این چالش ها باعث شده است که معلمان نسبت به آموزش الکترونیکی دیدگاه منفی داشته باشند. کارشناسان بر این باورند که اگر کیفیت آموزش الکترونیکی با پشتیبانی فنی قوی تر، کلاس های منظم و تعامل مناسب معلم و دانش آموز بهبود یابد، تصور منفی معلمان از آموزش الکترونیکی به شدت تغییر خواهد کرد.

تعداد دانشجویانی که آموزش مجازی را ترجیح می دهند روز به روز در حال افزایش است و دانشگاه ها باید به دانش آموزان اجازه دهند که از فناوری در کلاس درس و خارج از آن استفاده کنند.

  هواشناسی ایران / وزش باد نسبتا شدید در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل

این محققان توصیه می کنند که بهترین نوع آموزش، یادگیری ترکیبی است، یعنی. از طریق آموزش حضوری و آنلاین بنابراین حدود 20 درصد از هر دوره آموزشی به صورت آنلاین برگزار می شود. این روش به طور همزمان باعث احساس راحتی بیشتر معلمان و دانش آموزان و ایجاد آمادگی مجازی در مواقع بحرانی می شود.

این مطالعه توسط بالا سوامی چاتا، مدرس دپارتمان انگلیسی دانشگاه شاهزاده سطام بن عبدالعزیز در عربستان سعودی انجام شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید